Sunday, October 12, 2014

Kabare?

Assalamualaikum, 

kabare semua ? dah lebih kurang 6 bulan saya tak update blog ni. T_T.

saya nak ucapkan selamat menjalani alam pekerjaan bagi yang baru bekerja dan selamat bekerja bagi yang dah bekerja.

memandangkan saya sudah memasuki alam pekerjaan, jadi saya hendak bercakap pasal alam pekerjaan.

bak kata pepatah bersusah dahulu bersenang lenang kemudia. berusaha tangga kejayaan. inilah yang menjadi penyuntik semangat saya dalam bertahan di bidang kerja saya sekarang. belum sampai 2 bulan bekerja tetapi effectnya sangat besar dalam hidup saya.  banyak benda yang perlu saya korbankan demi mencari rezeki yang halal, in sha allah, saya akan cuba bertahan demi mencari sesuap nasi dan rezeki untuk menampung kehidupan saya. 

pada minggu pertama sangat dirasakan, kerinduan terhadap kampung halaman sangat ketara. every second i mss my mum, my house, my cat. everything. i always ask myself why i choose i this job, 
what exactly happen, this happen to quickly, i just grabbed the opportunity given without thingking further. as my mum said just grab the first opportunity came, don't wait for others. and that happen to me. i'm still adjust to this new life and probably this was the toughest thing happen in my journey. 

in sha allah, i will survive and bertahan until i got other job. Allah know the best for us. semua yang berlaku ada hikmah dan pengajarannya.

jangan lupa dengar kan radio ikim di frequency 91.5 mhz untuk wilayah persekutuan kuala lumpur atau boleh layari http://ikimfm.my/v2/. bersama -sama kita dengarkan majlis ilmu dan mendapat ilmu yang bermanfaat.

pucuk pauh delima batu,
anak sembilang di tapak tangan
kalau ada umur yang panjang
saya sambung tulis blog lagi.

assalamualaikum wbt

jumpa lagi. 

No comments: